Lech Poznań wychodzi naprzeciw kibicom. Wraz z Sports Analytics klub przeprowadzi ankietę „Twój Kolejorz. Wyraź swoją opinię o Lechu” dotyczącą funkcjonowania klubu.
Sebastian Starczewski (dyrektor marketingu i komunikacji KKS Lech Poznań): W ciągu roku ponad 100 tysięcy osób pojawia się na stadionie Lecha Poznań. Jeżeli pomyślimy o wszystkich sympatykach Kolejorza to mówimy już o milionach. Przez social media jesteśmy w stanie dostać się do takiego grona. Chcemy poznać ich opinie i poznać ich zdanie na temat funkcjonowania klubu: od cen biletów po zaangażowanie prospołeczne. Wszystkie rzeczy będą poruszone w naszym badaniu. Lech to duma, tradycja, klub powinien nieść radość. Chcemy, aby komfort na stadionie był coraz wyższy. To wszystko będziemy poruszać w naszych badaniach. Takie badanie pozwoli nam w sposób obiektywny podejść do wizji kibiców.
Każdy z dziennikarzy będzie miał szansę wziąć udział w badaniu. Nie wykluczamy w przyszłości przeprowadzenie bardziej szczegółowych badań. Będziemy potrzebowali więcej informacji. Mamy 57 pytań – bardzo szerokich od cen biletów, aktywności prospołecznej klubu do kanałów informacyjnych Lecha Poznań. Ankieta będzie dostępna w mediach klubowych. Zachęcamy do tego, aby dotrwać do końca. Narzędzie zagwarantuje to, że każdy będzie mógł do ankiety wrócić i rozwiązać ją od momentu na którym się ja wcześniej zakończyło wypełniać.
Badania są dla klubu – dla osób, które pracują po stronie sportowej, ale także dla tych, którzy dbają o kibica.
dr Marcin Cybulski: To moment, w którym pojawia się nowa jakość. Badania pojawiały się uprzednio, ale teraz pojawiają się prace cykliczne – wzorem klubów zachodnioeuropejskich. Chodzi oto, aby mieć możliwość porównywania wyników z poprzednich edycji. Badania oparte są o klubu europejskie. Mamy osąd jak to wygląda na Zachodzie. W przygotowywaniu samej metodologii i wyglądu wzorowaliśmy się na badaniach z ligi angielskiej – nie można zrobić jednak kalki, każdy kraj jest inny, lecz metodologia jest zbliżona. Słowem kluczowym jest komfort i chcemy go mierzyć. Ankieta musi być czytelna i zrozumiała dla przeciętnego kibica piłki nożnej. To wzorzec, który przychodzi z Europy Zachodniej. Ankieta składa się z pytań zamkniętych. Są też pytania jakościowe, które dotyczą głównie przyszłych inicjatyw Lecha Poznań.
Paweł Chmielowski: Profil kibica Lecha Poznań znamy. Określiliśmy minimalną próbę badania. Na ten moment ankieta będzie miała formę tylko elektroniczną. Myślę, że dziś wyczerpiemy próbę badania. Nie można określić, kiedy dokładnie przedstawimy raport – musimy spotkać się z włodarzami klubu i razem wybrać, które informacje są najważniejsze.
Ankieta dostępna jest tutaj