„Dumni z tradycji” – nowy, wspólny projekt Lecha Poznań oraz kibiców Kolejorza na platformie FANS4CLUB.COM ma się przyczynić do tego, by pobyt w szczególnym miejscu jakim jest Inea Stadion, był jeszcze bardziej wyjątkowy. Dzięki tej akcji w korytarzach każdej z trybun pojawią się wielopowierzchniowe grafiki przedstawiające patronów trybun, klubowe legendy, wyjątkowe mecze i wydarzenia, a także efektowne kibicowskie oprawy. Ile ich będzie? To już zależy tylko i wyłącznie od całej kibicowskiej rodziny „Kolejorza”!
Już wkrótce Lech Poznań razem ze swoimi kibicami będzie świętował 95. urodziny. – Bardzo często podkreślamy naszą dumę z historii i tradycji tego klubu, a także miasta i regionu, bo przecież Lech jest dumą całej Wielkopolski. Staramy się to pokazywać także w swoich działaniach. Stąd piękna lokomotywa przed stadionem, stąd też klubowe muzeum, którego wizualizacje wkrótce zaprezentujemy – mówi prezes KKS Lech Poznań Karol Klimczak. – Kolejnym pomysłem, wspólnym działaniem Kibiców oraz naszym, jest projekt crowdfundingowy „Dumni z tradycji”. Bardzo chcemy, aby kibice zmierzający na swoje miejsca korytarzami na poszczególnych trybunach mogli podziwiać efektowne grafiki przedstawiające ważne osoby i wydarzenia w historii Lecha – dodaje prezes klubu.
Celem projektu „Dumni z tradycji” jest sfinansowanie produkcji i montażu wielkopowierzchniowych grafik, które pojawią się na ścianach w korytarzach i przejściach prowadzących do sektorów na wszystkich czterech trybunach. Najmniejsze będą miały około 7, a największe ponad 30 metrów kwadratowych! W przypadku trybun im. Teodora Anioły, im. Edmunda Białasa oraz im. Henryka Czapczyka to klub będzie odpowiadał za projekty, produkcję i montaż grafik. W przypadku „Kotła” Stowarzyszenie Kibiców Lecha Poznań będzie miało do dyspozycji środki na stworzenie odpowiednich projektów. – Każdy kibic woli efektowne lechowe grafiki od szarych murów, które dzisiaj mamy w przejściach na trybuny. Od dłuższego czasu myśleliśmy, jak to można zmienić i nareszcie udało się znaleźć odpowiednie rozwiązanie – mówi Radosław Majchrzak, prezes Stowarzyszenia Kibiców Lecha Poznań.
Już wkrótce mury zostaną przykryte barwnymi grafikami przedstawiającymi legendarne postaci i wydarzenia z 95-letniej historii Lecha Poznań. Nie zabraknie tu patronów trybun, czyli słynnego tercetu A-B-C, ikon Kolejorza z lat 80. i 90., pamiętnych spotkań w europejskich pucharach, a także radości po zdobytych tytułach mistrzowskich i wygranych finałach Pucharu Polski. Znajdą się grafiki prezentujące ludzi oddanych Lechowi, wśród nich projekt graficzny „DUMA WKLP” z Waszymi nazwiskami: kibiców z poznańskich fyrtli i wielkopolskich landów
Akcja zostanie podzielona na cele – pierwszym będzie zebranie kwoty 160 tys. zł. Jeśli tak się stanie, sfinansowana zostanie produkcja i montaż grafik przedstawiających patronów trybun (Teodora Aniołę, Edmunda Białasa, Henryka Czapczyka), klubowe legendy (Mirosława Okońskiego, Czesława Jakołcewicza i Józefa Adamca) i przypominających wyjątkowe wydarzenia z historii KKS (Puchar Polski 2004, Mistrzostwo Polski 2010, Mistrzostwo Polski 2015). Grafiki poświęcone zostaną też trzem wyjątkowym oprawom meczowym zaprezentowanym na naszym stadionie (POZNAŃ’56, Sława Wielkiemu Lechowi oraz Masz przed sobą Fanatyków), a dodatkowo Stowarzyszenie Kibiców Lecha Poznań będzie miało do dyspozycji środki na pomalowanie pięciu ścian Kotła. Po osiągnięciu pierwszego celu akcji zaplanowano kolejny, czyli produkcję następnych grafiki nawiązujących do wielkich postaci i wydarzeń w 95-letniej historii KKS Lech Poznań.
Projekt „Dumni z tradycji” jest organizowany wspólnie z pierwszą w Polsce sportową platformą crowdfundingową Fans4Club.com. Crowdfunding to forma finansowania projektów przez różne grupy społeczne, które skupione są wokół tego celu. Nie jest to zbiórka publiczna, bo w przypadku akcji crowdfundingowej każdy jej uczestnik dostaje za swój udział nagrodę. – Crowdfunding to nowa forma finansowania celów klubów sportowych razem z kibicami. Przeprowadziliśmy już wiele udanych projektów. Wśród nich jest największa akcja crowdfundingowa w Polsce, w której Wisła Kraków zebrała ponad 823 tys. złotych. Wkrótce mają także ruszyć pierwsze akcje w Niemczech i we Włoszech. – mówi Marek Bogacki z Fans4Club.com.
Każdy z kibiców dołączając do akcji „Dumni z tradycji” kupuje wybrane przez siebie nagrody przygotowane przez klub specjalnie na tę okazję. Dodatkowo jego imię i nazwisko znajdzie się na grafice „Duma Wielkopolski”.
Informacja prasowa
Zdjęcia: Lech Poznań / LechPoznan.pl