Po jedenastu miesiącach dominacji Lecha, w czerwcu najbardziej medialna w T‑Mobile Ekstraklasie stała się Polonia Warszawa. O „Czarnych Koszulach” ukazało się najwięcej publikacji w prasie i internecie. Drugie miejsce zajęła Wisła Kraków, a trzecie Lech Poznań – wynika z badania POLSKA PIŁKA przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE”.
W ciągu miesiąca o klubie Józefa Wojciechowskiego pojawiło się 1,9 tys. tekstów. W przypadku krakowskiej Wisły było to 1,8 tys., natomiast Lecha – 1,7 tys. Dalsze miejsca zajęły Legia Warszawa, Cracovia i Śląsk Wrocław. Czerwiec – tak jak przed rokiem – przyniósł wyraźny spadek zainteresowania tematyką polskiej piłki ze względu na okres urlopowy. Obniżka liczby publikacji była jednak mniejsza aniżeli przed rokiem, kiedy to trwały Mistrzostwa Świata w RPA.
Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W czerwcu 2011 przeanalizowano 12,5 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2011 analitycy wzięli pod uwagę ponad 195 tys. informacji.
Polonia Warszawa budziła największe zainteresowanie mediów, pomimo że nie przygotowywała się do występów w europejskich pucharach. Było to efektem poważnych zmian kadrowych w klubie. W drużynie zatrudniono nowego szkoleniowca – Jacka Zielińskiego. Przyszli także znani zawodnicy, wokół których toczyły się spekulacje transferowe – Marcin Baszczyński, Adam Kokoszka czy Robert Jeż. Polonia w czerwcu przeprowadziła najwyższą transakcję w historii Ekstraklasy, sprzedając Adriana Mierzejewskiego do tureckiego Trabzonsporu za 5,25 mln euro. Nie bez echa odbyło się przesunięcie do Młodej Ekstraklasy Euzebiusza Smolarka, sprowadzanego na Konwiktorską w blasku fleszy, zapowiadające zakontraktowanie nowej gwiazdy.
Jagiellonia Białystok, która nie tylko przygotowywała się o tego startu, ale nawet jako pierwsza z polskich klubów wystartowała w rozgrywkach międzynarodowych (30 czerwca), uplasowała się dopiero na siódmym miejscu w klasyfikacji medialności. Oznacza to, że dzięki Lidze Europy klub z Białegostoku również pod kątem wizerunkowym zyskał bardzo niewiele, a być może nawet stracił, odpadając po lipcowym rewanżu. Jagiellonia miała dużą stratę w liczbie publikacji do szóstego Śląska. Jednak w dwóch poprzednich edycjach badania klub zajmował dopiero czternastą pozycję.