Lech Poznań został najbardziej medialnym klubem 2011 roku. Tuż za „Kolejorzem” uplasowała się Wisła Kraków, której do lidera zabrakło 500 publikacji. Poznaniacy zdetronizowali swoich rywali w pierwszych pięciu miesiącach ubiegłego roku, następnie prymat oddali właśnie Wiśle, o której dużo pisano w drugim półroczu.
– Co ciekawe, wspomniany Lech utracił wiosną pierwsze miejsce po jedenastu miesiącach nieustannego prowadzenia. Od tamtego czasu tylko dwukrotnie znalazł się w pierwszej trójce. Mniejsze zainteresowanie klubem spowodowane jest w dużej mierze niezakwalifikowaniem się do rozgrywek na szczeblu europejskim, co zawsze znacząco wpływa na skupianie uwagi wokół klubu. Potwierdzeniem tego są wyniki medialne Wisły i Legii, które reprezentują Polskę w Lidze Europy. Wisła jest najczęściej wzmiankowanym klubem w polskich mediach, pomimo, że w tabeli T-Mobile Ekstraklasy zajmuje dopiero szóste miejsce. Natomiast lider – Śląsk Wrocław – w grudniowym rankingu „Polskiej Piłki” znalazł się na czwartej pozycji. Względem listopadowego zestawienia awansował on o jedna pozycje, po raz pierwszy, wyprzedzając Lecha Poznań – czytamy w raporcie przygotowanym przez PRESS-Service.
W 2011 roku na temat Lecha pojawiło się 29,9 tys. publikacji, czyli średnio 2,5 tys. miesięcznie. Druga w tej klasyfikacji Wisła Kraków zanotowała 29,4 tys publikacji, zaś trzecia w zestawieniu Legia Warszawa 27,5 tys.
Wciąż wiele pisano o Artiomie Rudnevie, który pod koniec ubiegłego roku powrócił do wysokiej dyspozycji i kilka razy umieścił piłkę w siatce. To przełożyło się na jego przewagę względem drugiego w klasyfikacji Daniela Ljuboi, który do Łotysza stracił 211 tekstów. O napastniku Lecha napisano ich 663 natomiast zawodniku ze stolicy 452 tekstów.