Prezentujemy poniżej krótkie zestawienie statystyczne kibiców, którzy pojawili się przy Bułgarskiej podczas siedmiu meczów ligowych, które „Kolejorz” rozegrał w minionej rundzie. Ile procent spośród widzów stanowiły kobiety, ile dzieci? Wszystkiego dowiecie się poniżej. Zapraszamy.
Wuchta Wiary
Dzięki świetnej atmosferze w tej rundzie przy Bułgarskiej kibice zdobyli „mistrzostwo Jesieni” w kategorii najwyższej średniej frekwencji w całej T-Mobile Ekstraklasie – 23 960 osób (przy średniej całej ligi 8350), a mecz Lecha z Legią okazał się prawdziwym hitem. Na trybunach stadionu przy Bułgarskiej zasiadło 40 632 kibiców i kolejne 2 miliony przed telewizorami. Licząc również mecze kwalifikacji Ligi Europy począwszy od lipca spotkania przy Bułgarskiej obejrzało blisko 230 tysięcy kibiców. A mecze w 2 pierwszych rundach kwalifikacyjnych LE okazały się rekordowe w całej historii tych rozgrywek uwzględniając wszystkie mecze tych 2 rund.
Kobiety w szalikach
Kim są kibice Lecha, którzy przychodzili na Bułgarską w tej rundzie? 19% z nich to kobiety, które coraz częściej przychodzą na stadion razem z koleżankami, a nie tylko w towarzystwie mężczyzn. W porównaniu z poprzednią rundą jesienną procent kobiet na trybunach zwiększył się ponad dwukrotnie (z 8%).
Kibice od najmłodszych lat
Cieszy również wysoka frekwencja na sektorze dziecięcym, tzw. Duszyczek, na którym zasiadało nawet 3246 małych kibiców. Nie oznacza to, że to wszystkie dzieci na meczach Lecha, gdyż te coraz liczniej przychodzą również ze swoimi rodzicami. Sektor rodzinny okazał się równie atrakcyjny, a zasiadało na nim nawet 607 kibiców. Ponadto dużym zainteresowaniem cieszyły się mecze, na które zaprosiliśmy studentów poznańskich uczelni. Na spotkanie z Piastem Gliwice i Jagiellonią Białystok bilet na mecz kosztował poznańskich żaków z I roku symboliczna złotówkę (pozostałych za 50%), w związku z czym na stadionie zasiadło odpowiednio 3837 oraz 5778 kibiców w wieku 18-25 lat.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się również możliwość zakupu wejściówek przez internet. 38 procent wszystkich karnetów na rundę jesienną zostało zakupionych w systemie sprzedaży on-line. Warto podkreślić, że klub zwiększył jednocześnie liczbę miejsc, gdzie można kupić karnety bilety do 34 punktów, a wśród nich pojawiło się centrum handlowe Malta.
Co nowego na stadionie?
Podczas spotkań rundy jesiennej do dyspozycji kibiców były średnio 22 nowoczesne kioski gastronomiczne, a dostępny w nich asortyment dostosowywany jest z meczu na mecz zgodnie ze sugestiami kibiców. Średnio co piąty kibic obecny na meczu dokonuje zakupu dania w kioskach, co oznacza, że jesienią kibice zakupili ponad 45 tysięcy kiełbas, zapiekanek czy hot-dogów!
Pozytywne zmiany zaobserwowali również klienci stref hospitality, które podniesiono do poziomu, który nawiązuje do jakości EURO 2012. Strefy VIP stadionu przy ul. Bułgarskiej przeszły przed rundą prawdziwą metamorfozę. Dziś w tych eleganckich wnętrzach odbywają się w przerwie czy po meczu koncerty, w holach cateringowych goszczą zawodnicy i trenerzy, a amatorzy zdrowej rywalizacji mogą spróbować swoich sił w grze w piłkarzyki. To wszystko przekłada się na większa popularność tej formy przeżywania widowisk sportowych. Na każdym meczu wynajętych było co najmniej 17 skyboxów, a na spotkaniu Lech – Legia 45 czy na Lech – Śląsk – 32 lóż. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również bilety SILVER i GOLD. Tylko na meczach eliminacyjnych do Ligi Europy bilety Silver nabyło 871 klientów a Gold 296.