Od dawna wiadomo, że w Szwajcarii reklamowanie firm bukmacherskich jest zabronione, dlatego w Bazylei Kolejorz zagra z innym logo na koszulkach.
W sierpniu, grając w eliminacjach Ligi Mistrzów Kolejorz wystąpił z logotypem Fundacji Drużyny Szpiku, który został wybrany w głosowaniu internautów. Później koszulki te zostały zlicytowanie, a pieniądze przekazane na konto fundacji.
Teraz obie drużyny spotkają się po raz kolejny, jednak na koszulkach zagości hasło „RESPECT”, które jest aktualne od Mistrzostw Europy 2008. – Wiemy też jak bardzo Lechowi potrzebne jest teraz wsparcie od kibiców, ale także osób, instytucji i firm z nim związanych. Dlatego spodobała nam się na inicjatywa klubu, aby udostępnić miejsce na przodzie koszulek Kolejorza w meczu z FC Basel kampanii RESPECT. Wspólne działanie Lecha i STS po raz kolejny przyczyni się szczytnemu celowi. STS od zawsze wspiera nie tylko polski sport i kibiców, ale także szlachetne idee – mówi Mateusz Juroszek, prezes STS.
– Jako członek europejskiej rodziny piłkarskiej podpisujemy się pod wartościami, które niesie ze sobą kampania RESPECT – mówi Łukasz Borowicz, rzecznik prasowy Lecha Poznań. – Postanowiliśmy wykorzystać mecz w Bazylei jako okazję do wyrażenia naszego wsparcia dla idei szacunku zarówno wobec rywali, kibiców oraz różnorodności, która jest nieodłączną cechą współczesnego futbolu. Liczymy, że nasze działanie spotka się z aprobatą kibiców i wszystkich, którzy podobnie jak my, wierzą w pozytywną moc piłki nożnej – dodaje.
Mecz ze Szwajcarami odbędzie się 1. października w ramach drugiej kolejki Ligi Europy.