Udział w eliminacjach Ligi Mistrzów zapewnił bardzo duże zainteresowanie „Białej Gwieździe”. W lipcu dominowały w mediach kluby biorące udział w rozgrywkach europejskich, a więc także Śląsk Wrocław i Legia Warszawa. Wisła znalazła się na czele zestawienia po raz pierwszy od 14 miesięcy. „Kolejorz” znalazł się na 4. miejscu.
Poprzednio zespół z Reymonta był najbardziej medialnym klubem ligi w maju 2010 roku, gdy przegrał z Lechem Poznań rywalizację o mistrzostwo Polski. Tym razem poznański klub znalazł się dopiero na czwartym miejscu – przed Cracovią, Polonią Warszawa i Zagłębiem Lubin. Dopiero na ósmej lokacie uplasowała się Jagiellonia Białystok – czwarty z klubów reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej. Zespół z Białegostoku odpadł już 7 lipca, dlatego jego występ nie przysporzył klubowi wielkiego zainteresowania.
Co ciekawe, to jednak Śląsk Wrocław okazał się najczęściej opisywanym zespołem w samej prasie. Wisła w tym zestawieniu była trzecia, ale zdominowała najważniejsze portale internetowe, dzięki czemu znalazła się na pierwszym miejscu klasyfikacji łącznej. W przypadku Śląska niezwykle dużym zainteresowaniem cieszyła się konfrontacja z Dundee United. Wyeliminowanie Szkotów sprawiło, że wrocławianie zanotowali największą liczbę publikacji na pierwszych stronach. Analitycy agencji informacyjnej „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podali, że w ciągu miesiąca było ich 30, o sześć więcej aniżeli o Wiśle Kraków. Po 23 takie teksty miały Cracovia i Lech Poznań. Najmniej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy okazał się beniaminek – Podbeskidzie Bielsko-Biała.
Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji zanotowały kluby z dużych miast. Najatrakcyjniejsze dla sponsorów w minionym miesiącu były kolejno Wisła Kraków (18,5 mln zł), Legia Warszawa (16,8 mln zł), Polonia Warszawa (16 mln zł), Cracovia (14,6 mln zł), Śląsk Wrocław (14,5 mln zł) i Lech Poznań (14,1 mln zł). Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za powierzchnie reklamową równą tej zajętej przez publikacje prasowe o badanych klubach. Obliczany jest on zgodnie z cennikami reklamowymi poszczególnych tytułów.
Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W lipcu 2011 przeanalizowano 14,8 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2011 analitycy wzięli pod uwagę około 210 tys. informacji.