Kategorie: Bez kategorii

Wisła najbardziej medialna, Lech czwarty

Udzi­ał w elim­i­nac­jach Ligi Mis­trzów zapewnił bard­zo duże zain­tere­sowanie „Białej Gwieździe”. W lipcu domi­nowały w medi­ach klu­by biorące udzi­ał w roz­gry­wkach europe­js­kich, a więc także Śląsk Wrocław i Legia Warsza­wa. Wisła znalazła się na czele zestaw­ienia po raz pier­wszy od 14 miesię­cy. “Kole­jorz” znalazł się na 4. miejscu.

Poprzed­nio zespół z Rey­mon­ta był najbardziej medi­al­nym klubem ligi w maju 2010 roku, gdy prze­grał z Lechem Poz­nań rywal­iza­cję o mis­tr­zost­wo Pol­s­ki. Tym razem poz­nańs­ki klub znalazł się dopiero na czwartym miejs­cu — przed Cra­cov­ią, Polonią Warsza­wa i Zagłę­biem Lubin. Dopiero na ósmej loka­cie upla­sowała się Jagiel­lonia Białys­tok – czwarty z klubów reprezen­tu­ją­cych Pol­skę na are­nie między­nar­o­dowej. Zespół z Białegos­toku odpadł już 7 lip­ca, dlat­ego jego wys­tęp nie przys­porzył klubowi wielkiego zainteresowania.

Co ciekawe, to jed­nak Śląsk Wrocław okazał się najczęś­ciej opisy­wanym zespołem w samej prasie. Wisła w tym zestaw­ie­niu była trze­cia, ale zdomi­nowała najważniejsze por­tale inter­ne­towe, dzię­ki czemu znalazła się na pier­wszym miejs­cu klasy­fikacji łącznej. W przy­pad­ku Śląs­ka niezwyk­le dużym zain­tere­sowaniem cieszyła się kon­frontac­ja z Dundee Unit­ed. Wye­lim­i­nowanie Szkotów spraw­iło, że wrocław­ian­ie zan­otowali najwięk­szą liczbę pub­likacji na pier­wszych stronach. Anal­i­ty­cy agencji infor­ma­cyjnej „PRESS-SERVICE Mon­i­tor­ing Mediów” podali, że w ciągu miesią­ca było ich 30, o sześć więcej aniżeli o Wiśle Kraków. Po 23 takie tek­sty miały Cra­covia i Lech Poz­nań. Najm­niej medi­al­nym klubem T‑Mobile Ekstrak­lasy okazał się beni­aminek — Podbeskidzie Bielsko-Biała.

Najwyższy ekwi­wa­lent reklam­owy pub­likacji zan­otowały klu­by z dużych miast. Naja­trak­cyjniejsze dla spon­sorów w min­ionym miesiącu były kole­jno Wisła Kraków (18,5 mln zł), Legia Warsza­wa (16,8 mln zł), Polo­nia Warsza­wa (16 mln zł), Cra­covia (14,6 mln zł), Śląsk Wrocław (14,5 mln zł) i Lech Poz­nań (14,1 mln zł). Ekwi­wa­lent reklam­owy to kwo­ta, jaką należało­by zapłacić za powierzch­nie reklam­ową równą tej zajętej przez pub­likac­je pra­sowe o badanych klubach. Obliczany jest on zgod­nie z cen­nika­mi reklam­owy­mi poszczegól­nych tytułów.

Badanie POLSKA PIŁKA przeprowad­zone zostało na pod­staw­ie mon­i­toringu 1100 tytułów prasy ogólnopol­skiej i region­al­nej oraz 20 najpop­u­larniejszych por­tali inter­ne­towych. W lipcu 2011 przeanal­i­zowano 14,8 tys. pub­likacji. Łącznie od początku bada­nia — czyli od 1 mar­ca 2010 do 31 lip­ca 2011 anal­i­ty­cy wzięli pod uwagę około 210 tys. informacji.

 

buffiasty

Udostępnij
Dodane przez:
buffiasty

Polecane posty

Lech Poznań — Cracovia: transmisja, gdzie oglądać? | 28.04.2024

Na niedzielę, 28 kwietnia 2024 roku zaplanowano mecz między Lechem Poznań a Cracovią, który odbędzie…

4 dni temu

ŁKS Łódź — Lech Poznań: transmisja, gdzie oglądać? | 21.04.2024

Dziś, 21 kwietnia, o godzinie 15:00 na Stadionie ŁKS w Łodzi odbędzie się spotkanie 29.…

2 tygodnie temu

Raków Częstochowa — Lech Poznań typy, transmisja i kursy (03.03.2024)

Nadchodzi 23. kolejka Polskiej Ekstraklasy, w której zagra Raków Częstochowa z Lechem Poznań. Poniżej przedstawiamy…

2 miesiące temu

Lech Poznań — Pogoń Szczecin typy, transmisja i kursy (27.02.2024)

Przed nami ćwierćfinał Pucharu Polski, w którym zagra Lech Poznań z Pogonią Szczecin. Poniżej prezentujemy…

2 miesiące temu

Z Södertälje do Poznania. Historia kariery Mikaela Ishaka.

W oczekiwaniu na powrót Ishaka do kadry po kontuzji, której doznał podczas meczu sparingowego z…

2 miesiące temu

Lech Poznań — Śląsk Wrocław typy, transmisja i kursy (24.02.2024)

Nadchodzi 22. kolejka Polskiej Ekstraklasy, w której odbędzie się spotkanie Lech Poznań - Śląsk Wrocław.…

2 miesiące temu